Τα συστήματα διεύθυνσης δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει τον έλεγχο της κατεύθυνσης της κίνησης του οχήματος και βρίσκονται ανάμεσα στα βασικότερα συστήματα των αυτοκινήτων. Η αλλαγή της κατεύθυνσης κίνησης των επιβατικών αυτοκινήτων, πραγματοποιείται συνήθως με την περιστροφή των εμπρόσθιων τροχών σε κάποια συγκεκριμένη γωνία. Το σύστημα αποτελείται από το τιμόνι, την κολώνα του τιμονιού, την κρεμαγιέρα και τον μηχανισμό της διεύθυνσης.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων ειδών των συστημάτων διεύθυνσης
Τα συστήματα διεύθυνσης των διαφόρων οχημάτων, έχουν σε γενικές γραμμές παρόμοιο σχεδιασμό. Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός κάποιων συγκροτημάτων ενδέχεται να έχει διαφορές. Μία από τις βασικότερες διαφορές αποτελεί ο μηχανισμός διεύθυνσης. Υπάρχουν μηχανισμοί διεύθυνσης με κανόνα και πινιόν, με ατέρμονα κοχλία και οδοντωτό τομέα, καθώς και μηχανισμοί διεύθυνσης με ατέρμονα κοχλία και περικόχλιο. Οι πρώτοι διακρίνονται για την απλότητα και υψηλή απόδοση τους αλλά παρουσιάζουν ευαισθησία στα κρουστικά φορτία και τους κραδασμούς. Το δεύτερο είδος έχει καλύτερη αντοχή στα κρουστικά φορτία, διασφαλίζει μεγάλες γωνίες στροφής και πιο καλή ικανότητα ελιγμών. Παρ’ όλα αυτά, είναι ακριβότερο και απαιτεί συχνή ρύθμιση. Η χρήση του τρίτου είδους γίνεται σε οχήματα παντός δρόμου με εξαρτώμενη ανάρτηση κινητήριων τροχών.
Η κολόνα του τιμονιού ενδέχεται να είναι ρυθμιζόμενη ή μη ρυθμιζόμενη. Με βάση τη μάρκα, το μοντέλο και το πακέτο εξοπλισμού του οχήματος, το ύψος και η απόστασή τους ενδέχεται να είναι ρυθμιζόμενα.
Για τη μείωση της δύναμης που χρειάζεται για να περιστραφεί το τιμόνι, προστίθεται στο σύστημα ένας ενισχυτής διεύθυνσης, ο οποίος μπορεί να είναι υδραυλικός ή ηλεκτρικός. Ο πρώτος είναι ο συνηθέστερος, διαθέτει απλό σχεδιασμό και είναι σε γενικές γραμμές αξιόπιστος, αν και απαιτεί τακτική συντήρηση. Το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών ενεργοποιητών είναι πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων.
Χρήση και αντικατάσταση: τι θα πρέπει να ξέρετε
- Μην προσπαθείτε να στρίψετε το τιμόνι σας πολύ γρήγορα και μην το κρατάτε στριμμένο για πάνω από 3 δευτερόλεπτα, μιας και ενδέχεται να προκληθεί αύξηση της πίεσης στον υδραυλικό ενισχυτή και να εμφανιστούν διαρροές. Το πρόβλημα θα γίνει ορατό από σημάδια λαδιού στο σώμα του τμήματος ή από λιμνούλες κάτω από το αυτοκίνητο σε κόκκινη, μπλε, κίτρινη ή πράσινη απόχρωση.
- Όταν οδηγείτε εκτός δρόμου και σε κακής ποιότητας δρόμους, να κόβετε ταχύτητα. Οι προσκρούσεις ενδέχεται να επιφέρουν το ράγισμα ή την παραμόρφωση της κρεμαγιέρας και φθορές της ράβδου και των ρουλεμάν. Τα χτυπήματα στο εμπρόσθιο μέρος του οχήματος υποδεικνύουν αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Κάποιες φορές ενδέχεται επίσης να κολλάει το τιμόνι.
- Να κάνετε τακτικό έλεγχο και ρύθμιση της τάνυσης του ιμάντα του δυναμό. Όταν γλιστράει, μειώνεται η λειτουργία της υδραυλικής αντλίας του τιμονιού. Ενδέχεται να προσέξετε πως έχει σκληρύνει το τιμόνι ή γυρνάει με δυσκολία.
- Να κάνετε τακτικό έλεγχο των φουσκών της κρεμαγιέρας και αν απαιτείται να τις αλλάζετε. Αν σκιστούν, η βρωμιά και η υγρασία ενδέχεται να περάσουν στο εσωτερικό του μηχανισμού και να επιφέρουν σοβαρή φθορά και διάβρωση στις εφαπτόμενες επιφάνειες. Για τον λόγο αυτό, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται γενικής χρήσης πλαστικούς σφιγκτήρες (κολάρα) ενώ η βέλτιστη λύση είναι η χρήση μεταλλικών, κατασκευασμένων αποκλειστικά για το μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Οι σκισμένες φούσκες θα φανούν στον έλεγχο: θα υπάρχει βρωμιά ή ίχνη γράσου στα σημεία που έχουν σκιστεί.
topantallaktika.gr: αποκλειστικά υψηλής ποιότητας ανταλλακτικά αυτοκινήτου
Η αγορά τμημάτων του συστήματος διεύθυνσης από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, είναι ο βέλτιστος τρόπος για να κάνετε οικονομία. Παρέχουμε πλήθος τμημάτων σε τιμές προσφοράς. Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο και θα λαμβάνετε ενημερωμένες πληροφορίες που θα αφορούν στις βέλτιστες προσφορές μας.