Το πρώτο όχημα της Citroën
Ο André Citroën γεννήθηκε στη Γαλλία το 1878 και δούλεψε για κάποιο διάστημα στο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων Mors. Το 1905, στα 27 του χρόνια, ίδρυσε ένα εργοστάσιο γραναζιών και τελικά, το 1913, άλλο ένα εργοστάσιο για την παραγωγή καρμπιρατέρ.
Το μεγάλο του πάθος ήταν η μαζική παραγωγή και έτσι, το 1919, αμέσως μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο, το πρώτο αυτοκίνητο της Citroën παράχθηκε μαζικά.
Μετά το ξεκίνημα της κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων με αλυσίδα παραγωγής, από τον Henry Ford στις Η.Π.Α., ο Citroën ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που έκανε το ίδιο στην Ευρώπη. Έτσι, το μοντέλο Type A ήταν το πρώτο Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε κινητό ιμάντα παραγωγής.
Παγκόσμια ρεκόρ παρά τις οικονομικές δυσκολίες
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με την ιπποδύναμη των 10 ΗΡ, τοποθετούταν σε έξι διαφορετικά αμαξώματα. Μέσα στο πρώτο χρόνο, από τον Ιούνιο μέχρι το Δεκέμβριο του 1919, είχαν ήδη παραχθεί 2500 αυτοκίνητα. Την επόμενη χρονιά, το 1920, παράχθηκαν 20.200 αυτοκίνητα! Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο κατασκευαστής παρουσίασε πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία και κατάφερε να σπάσει 106 παγκόσμια ρεκόρ της εποχής. Τα οχήματά του, ήταν πολύ δημοφιλή αυτοκίνητα για τον απλό λαό της Γαλλίας. Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 1929, η εταιρία είχε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και αναγκάστηκε να συνεργαστεί με την εταιρία Michelin. Με τη συνεργασία των νέων δυνάμεων, αναπτύχθηκε το Traction Avant Type 7, το οποίο έφερε την επανάσταση στον κόσμο των αυτοκινήτων. Διέφερε εντελώς από τα αυτοκίνητα που παράγονταν εκείνη την εποχή, μιας και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως το οποίο διέθετε αυτοφερόμενο αμάξωμα, μπροστινή κίνηση και ανάρτηση με ράβδους στρέψης.
Καινοτομία μέσω της προόδου
Η Citroën βρισκόταν πάντα μπροστά από τους άλλους κατασκευαστές, όσον αφορά στην τεχνολογία. Ήδη, από το 1934, είχε παρουσιάσει στο μότορ σόου του Παρισιού, τρεις διαφορετικούς οκτακύλινδρους κινητήρες. Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, η παραγωγή σταμάτησε ολοκληρωτικά, αλλά ξεκίνησε και πάλι μετά το τέλος του. Το 1948, παρουσιάστηκε στο μότορ σόου στο Παρίσι το 2CV. Παρά το γεγονός ότι ο 375 κυβικών εκατοστών κινητήρας του έλαβε μια υποδοχή με πολλά χαμόγελα από όλους, το αυτοκίνητο δημιούργησε παγκόσμιο θρίαμβο. Ο δημιουργός της μπροστινής κίνησης, άρχισε επίσης την παραγωγή του Citroën DS με υδροπνευματική ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, το 1955. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν, επίσης, το πρώτο παγκοσμίως με υδραυλικό τιμόνι, σερβομηχανισμό στα φρένα και προσαρμοζόμενα στις στροφές φώτα.
Η εξαγορά από την Peugeot
Η εταιρία εξαγοράστηκε από την ανταγωνίστριά της, την Peugeot, το 1975. Από τότε, η λειτουργία της γίνεται από την PSA. Το CX που κατασκευαζόταν από το 1974 μέχρι το 1991, ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε αποκλειστικά από την Citroën. Όλα τα μοντέλα που ακολούθησαν, αρχής γενομένης με τα Visa και τα LN, αναπτύχθηκαν από κοινού με την Peugeot. Πολλά εξαρτήματα και αμαξώματα, χρησιμοποιούνται και από τους δύο κατασκευαστές. Έτσι, πολλά από τα ανταλλακτικά που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Peugeot, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα αυτοκίνητα της Citroën.