
Η προέλευση της Daihatsu
Αρχικά, η εταιρία αυτή ιδρύθηκε από έναν Ιάπωνα καθηγητή του πανεπιστημίου της Osakaτο το 1907 και επικεντρωνόταν στην παραγωγή κινητήρων αερίου. Μιας και οι κινητήρες ντίζελ, όμως, της ταίριαζαν περισσότερο, η Daihatsu σταμάτησε να παράγει κινητήρες αερίου και στράφηκε στην κατασκευή αυτοκινήτων. Το πρώτο επαγγελματικό της όχημα ήταν ένα μηχανοκίνητο τρίκυκλο διανομών, το οποίο παρουσιάστηκε το 1930. Ένα τρίκυκλο επιβατικό όχημα παρουσιάστηκε το 1933. Το πρώτο τετράτροχο επαγγελματικό όχημα παρουσιάστηκε το 1937. Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, κατά τη διάρκεια του οποίου το εργοστάσιο καταστράφηκε σημαντικά, η εταιρία κατάφερε να κατασκευάσει 7000 αντίγραφα του επιβατικού τρίκυκλου μέχρι το 1949. Αυτή η επιτυχία έβαλε την εταιρία στο χρηματιστήριο του Τόκιο. Το 1958, παρουσιάστηκε ένα ακόμα τετράτροχο μικρό όχημα με το όνομα Vesta. Ήδη από το 1965, η Daihatsu εξέλισσε ηλεκτρικά οχήματα, κερδίζοντας πολλά βραβεία.
Μοντέλα οχημάτων της Daihatsu
Ο κύριος τομέας της Daihatsu είναι τα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία στην Ευρώπη είναι τα μοντέλα Charade, Sirion και YRT. Το Trevis ήταν ένα ακόμα μικρό αυτοκίνητο, το οποίο είχε παρόμοια εμφάνιση με το θρυλικό βρετανικό Mini Cooper, το Move ήταν ένα μικρό μίνιβαν και το Applause ήταν η μοναδική της λιμουζίνα. Κάπου γύρω στο 2006, η Daihatsu παρουσίασε το κάμπριο Copen, το οποίο εξωτερικά ήταν αρκετά παρόμοιο με το VW Beetle. Ένα από τα καλύτερα σε πωλήσεις οχήματα της, ήταν το Cuore, το οποίο είχε δημιουργηθεί ειδικά ως όχημα πόλης. Παρά το γεγονός ότι η Daihatsu επικεντρώνεται στα μικρά αυτοκίνητα, παράγει και οχήματα εκτός δρόμου. Εκτός από το Feroza και το Freeclimber, το Rocky ήταν ένα ακόμα SUV της εταιρίας, παρόμοιο με το Mitsubishi Pajero. Βασισμένο σε αυτά τα μοντέλα ακολούθησε το SUV Terios, το οποίο εξαγόταν κυρίως στις Η.Π.Α., αλλά αργότερα έφτασε και στην αγορά της Ευρώπης.
Παύση της παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρία ειδικεύεται στην παραγωγή των επονομαζόμενων Keicars (αυτοκινήτα νάνοιν) για την ιαπωνική αγορά, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση στην συμφόρηση της κυκλοφορίας του Τόκιο. Το 1967, η Daihatsu υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την Toyota και το 1998, η πλειοψηφία των μετοχών της εξαγοράστηκαν από τον όμιλο Toyota, στον οποίο ανήκει σήμερα η Daihatsu. Στις 31 Ιανουαρίου του 2013, η Daihatsu σταμάτησε εντελώς τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στα υπάρχοντα οχήματα. Αν τα ηλεκτρικά οχήματα καθιερωθούν στην αγορά στο εγγύς μέλλων, η Daihatsu αναμένεται να επιστρέψει στην αγορά. Παρ’ όλο που η Daihatsu αποσύρθηκε εντελώς από την Ευρωπαϊκή αγορά, μπορείτε να βρείτε όλα τα ανταλλακτικά και τα αναλώσιμα, για όλα τα μοντέλα της Daihatsu, στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα!