Η προέλευση της Fiat
Με έδρα το Τορίνο της νότιας Ιταλίας, η μάρκα FIAT παράγεται και βγαίνει στο εμπόριο από τη FIAT S.p.A. με μια μεγάλη γκάμα επιβατικών, επαγγελματικών και μικρών οχημάτων μεταφοράς. Η εταιρία είναι μέρος της FIAT Chrysler Automobiles Holding NV, η οποία έχει την έδρα της στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Η μάρκα είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Fabbrica Italiana Automobili Torino και ιδρύθηκε το 1899 από εννιά βιομήχανους. Ανάμεσά τους ήταν και η οικογένεια Angelli, η οποία είναι ακόμα και σήμερα σημαντικά αναμεμιγμένη στην εταιρία. Το 1903, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες της εξαγωγές. Το άνοιγμα του σήμερα ιστορικού εργοστασίου στην περιοχή Lingotto του Τορίνο, σήμανε την έναρξη της βιομηχανικής μαζικής παραγωγής το 1916.
Μεγάλη επιτυχία στην Ιταλία
Η εταιρία έγινε πολύ γρήγορα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιταλία, βελτιώνοντας σημαντικά τη μαζική παραγωγή, ειδικά μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Τη δεκαετία του ‘60, η FIAT εξαγόρασε τις πολυτελείς μάρκες Ferrari (το 1969) και Maserati (το 1993), καθώς και τις ανταγωνίστριές της, Alfa Romeo (το 1986) και Lancia (το 1969), είτε μερικώς είτε ολοκληρωτικά. Η συμμετοχή της στον όμιλο Chrysler Group LLC, έγινε το 2013/2014 και έκανε τη FIAT την εβδόμη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.
Παλαιά και νέα μοντέλα
Η Fiat ξεκίνησε την παραγωγή της με τα χειροποίητα μοντέλα 3 1/2 HP, 6/8 HP και 12 HP. Ήδη από το 1912, το μοντέλο Zero ήταν το πρώτο που κατασκευάστηκε σε αλυσίδα παραγωγής. Η εταιρία έγινε μαζικός παραγωγός τη δεκαετία του ‘30. Ειδικά το μοντέλο 508 “Balilla” και το μικρό 500, το οποίο έγινε γνωστό ως “Topolino”, διανεμήθηκαν σε μεγάλη κλίμακα. Γεγονός που ίσχυε και για το νέο 500, το οποίο κατασκευαζόταν από το 1949. Αυτό το “Cinquecento” απέκτησε θέση λατρείας στις καρδιές των αγοραστών και παραγόταν μέχρι τη δεκαετία του ’70. Δημοφιλείς εκδόσεις του 500 ήταν το μικρό στέισον βάγκον “Giardiniera”, η σπορ έκδοσή του από την Abarth, καθώς και η έκδοση που δημιουργήθηκε από την Steyr-Puch στην Austria και ήταν εξοπλισμένη με πιο δυνατό κινητήρα. Αργότερα, έγιναν δημοφιλή και τα ελαφρώς μεγαλύτερα 600 και 770 (“Multipla”). Από το 1934, ο κατασκευαστής παρήγαγε, επίσης, σε ένα πρώην εργοστάσιο της NSU στο Heilbronn, τα δημοφιλή μοντέλα “Jagst” και “Neckar”, τα οποία έκαναν πολλές πωλήσεις τις δεκαετίες του ‘50 και του ‘60. Παρά τις πολύ καλές κριτικές, οι μεγαλύτερες σειρές 1400, 1900 και 2300, δεν μπόρεσαν να φτάσουν ποτέ το επίπεδο δημοτικότητας των μικρότερων αυτοκινήτων. Επίσης, πολύ δημοφιλές ήταν και το μικρό μοντέλο 850, που προσφερόταν και με κάμπριο αμάξωμα, καθώς και τα τετράθυρα μοντέλα 124, 125 και 128. Τη δεκαετία του ‘70, το μικρό Panda έγινε θρύλος. Σήμερα, είναι πολύ περιζήτητα τα σύγχρονα 500, τα νέα Panda, η τρίτη γενιά του Punto, καθώς και το κόμπακτ σεντάν Bravo, το μικρό SUV Sedici και το Minivan 500L. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα προσφέρει ανταλλακτικά για όλα τα μοντέλα της FIAT, καθώς και για μοντέλα άλλων κατασκευαστών.