Στα τέλη του 1970, μερικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εφηύραν την ιδέα της δημιουργίας ενός μικρού αυτοκινήτου που θα ήταν μιας κατηγορίας μικρότερης από αυτή του VW Polo. Αυτό συνέβη λόγω της αύξησης των επιβατικών αυτοκινήτων στις πόλεις. Το 1986, η Daimler-Benz παρουσίασε την ιδέα ενός μπροστινοκίνητου αυτοκινήτου πόλης με εγκάρσιο κινητήρα (Daihatsu). Το μοντέλο αυτό, ήταν ο πρόγονος του σημερινού Smart. Η ιδέα αυτή υποστηρίχθηκε από πολλά τεχνολογικά πανεπιστήμια της Γερμανίας και της Ελβετίας (ETH Zurich), ενώ ο Nicolas G.Hayek, ιδρυτής των ελβετικών ρολογιών, ανέλαβε το μάρκετινγκ. Μετά από αρκετές βελτιώσεις σε συνεργασία με τηVW, το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε και συνεχίστηκε αργότερα από τη Mercedes-Benz.
To1994, σε συνεργασία με τη Daimler-Benz, ιδρύθηκε από τον Hayekη εταιρεία Smart. Μετά την αποχώρηση του Hayek, το 1998, η Smart έγινε μια αυτόνομη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων του Ομίλου Daimler.
Η πρώτη δημιουργία ήταν το μοντέλο Fortwo, ένα μικρό κουπέ πόλης, με το ForFour να ακολουθεί. Το μοντέλο ρόουντστερ, ενώ αρχικά κυκλοφόρησε, καταργήθηκε από τη λίστα μοντέλων της εταιρείας.
Παρόλο που τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στο Böblingen, στο Baden-Württemberg, το κεντρικό εργοστάσιο βρίσκεται στο Hambach της Γαλλίας, κοντά στα σύνορα του Saarland. Το άλλο εργοστάσιο, που δεν χρησιμοποιείται πλήρως, βρίσκεται στην Ολλανδία.
Λόγω των κακών πωλήσεων, η εταιρεία εγκατέλειψε το αυτόνομο Smart Center με τους χαρακτηριστικούς γυάλινους τοίχους, το 2005/2006. Η διανομή και οι υπηρεσίες της εταιρείας ενσωματώθηκαν στην ήδη υπάρχουσα Daimler.
Στο μεταξύ, η παραγωγή του Forfour σταμάτησε, όπως και ο σχεδιασμός νέων μοντέλων. Επί του παρόντος, η Smart έχει αφοσιωθεί εξ’ ολοκλήρου στο μοντέλο Fortwo, το οποίο είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις κουπέ και κάμπριο. Επιπλέον, η εταιρεία δοκιμάζει ιδέες με ηλεκτροκινητήρες και υβριδικά μοντέλα, όπως επίσης και μια τετραθέσια έκδοση, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τη Renault και κατασκευάστηκε στη Σλοβενία.
Τα σχετικά ακριβά οχήματα Smart έχουν αναδειχτεί τα τελευταία χρόνια, λόγω του θέματος της εκπομπής ρύπων CO2. Το μικρότερο αυτοκίνητο παγκοσμίως παρουσίασε προβλήματα στον κινητήρα και το διαφορικό, λίγο μετά τα 100.000 χλμ. Παρόλα αυτά, κάποια οχήματα Smart έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τα 500.000 χλμ με τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο διαφορικό.
Πολλά εξαρτήματα, καθώς και ανταλλακτικά φρένων, είναι διαθέσιμα σε οικονομικές τιμές, ενώ ανταλλακτικά όπως οι δίσκοι του συμπλέκτη είναι υπερβολικά ακριβά, όταν αγοράζονται από τις αντιπροσωπίες της Daimler.